neděle 19. srpna 2012

Podzimní básničky a říkanky

Jablíčka
Jenda sedí pod jabloní, jablíčka až k němu voní.
Jedno spadlo, hned je zvedl. To je pěkné, jemine!
Ještě jedno nedojedl a už má chuť na jiné.

Červe, červe, červíčku
Červe, červe, červíčku, neubližuj jablíčku,
jablíčko by plakalo, ze stromu by padalo.

Kopu brambory
Kopu, kopu brambory, mám jich plné komory,
uvařím je na, loupačku, pozvu na ně naši kačku,
ta se bude mít, ta se bude mít!

Kopu, kopu brambory, mám jich plné komory,
uvařím z nich hrnec kaše, pochutná si na ní Vašek,
ten se bude mít, ten se bude mít!

Dýň a dýně
Stalo se to v Podivíně: k dýňovi se pěkná dýně
jednou v máji přikulila a hned z toho svatba byla.

Měli dvacet dýňátek, pět jich spalo u vrátek,
ptrnáct jich leželo líně na zahrádce v mokré hlíně
a dvacátý dyn dyn dyn vyšlápl si na Petřín.

Veverka
Veverka sedí v pelíšku, louská devět oříšků.
Šel tam tudy Pepek, se dvěma jí utek.

Barvičky
Mám zelenou barvičku, tou nakreslím travičku.
Žlutou tužkou housata, zasvítí jak ze zlata.
A červená barvička? Ta nakreslí jablíčka.
Už jsou zralá, nízko visí, pojďte děti, kousněte si!

Podzim
Sluníčko se rozloučilo s kytičkami, s travičkou,
na cestu jim zamávalo paprskovou ručičkou.
Jděte všichni honem spát, musím podzim přivítat.

Vlaštovičko
Vlaštovičko, leť, už je na tě čas.
Listí žloutne, poletuje, po strništích vítr duje,
bude brzo mráz.
 
Foukej, foukej
Foukej, foukej, větříčku, shoď mi jednu hruštičku.
Shoď mi jednu nebo dvě, budou sladké obě dvě.

Podzime
Podzime, podzime, zas už nosíš deště,
pěkně tě prosíme, počkej chvíli ještě.
Kam vkročíš podzime, tam je plačtivý den,
pěkně tě prosíme, počkej ještě týden.

Kaštan
Shoď mi kaštan, kaštane, vždyť se ti nic nestane,
když mi jeden kaštan shodíš, jenom trochu hlavou hodíš.
 

Zdroj: www.moje-rodina.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat